Pískoviště

Tento odkaz nechť slouží k diskuzi na nezařazená témata a zřetelně tak odděluje zrno od plev. Tedy odborné pindy od vážných filozofických témat.

123 komentářů u „Pískoviště

  1. Libor L.A.

    S ohledem na princip předběžné opatrnosti a z důvodu více než pravděpodobných restrikcí z důvodu zahraniční cesty asi nepojedu na Forever 2020. Škoda. Alespoň zbude více času na ladění PoP.

    1. Libor L.A.

      Novinky žádné, zhruba dva týdny na tom nedělám. Jednak jsem vytížený něčím jiným, jednak ani není chuť sedat na pár minut denně ke klávesnici. To člověk ani nenahodí motor a už aby zase šel pryč. Pokračování vidím tak za týden až dva.

      Ale vím, že se finišuje jeden cizí projekt. A denně koukám, jestli se na netu neobjeví.. Taky jsem sám zvědavý, jestli Wex nezačal na něčem dělat. Nějaký náznak byl. A ono těch programátorských „dílen“ pro PMD-85 funguje více. Nevíš Ty o nějakém projektu na spadnutí?

      1. Zdeněk

        … jasně, rozumím… chápu ✌
        ( takže COVID-19 už nás dostal všechny a všude … 😈 )

        Osobě o ničem přímo nevím, nejproduktivnější na venek jsi zatím jen Ty.
        Tvůj přístup se mi líbí, že všeho nejvíce, protože jsi otevřeny všemu 😆😉

        Možná “ Zdeněk6 “ něco kutí, ale pochlubil se, že dostal k vánocům 2019 VRko a ještě se od toho asi neodlepil 😆😉

        Jinak v oblasti jiných 8-bitů a jejich nových “ retro “ provedeních to jenom sviští … ( ZX SPECTRUM NEXT, THE C64 … ) 👍

        Zachytil jsem, že to zase šustí dokonce i kolem AMIGY ( to je sice už 16-bit, jak víme ) , ale to je taky pecka …👍

        Prostě pořád se něco děje …
        TAK zatím zdar a sílu, najdeš v sýru … nebo v pivu ✌

        1. Libor L.A.

          Tak to, o čem vím já, jsi tady nezmínil. A bude to pro PMD-85. Sám se těším na další přírůstek. Osobně by se mi líbil PACMAN v té originální podobě. Pro tuto hru jsem zatím jen udělal studii grafického rastru. Ale není to ono. Tady musím čekat na inspiraci. A možná to někdo napíše dříve. Ale třeba takový Dyna Blaster (aka Bomberman) nebo série Goblins.. To by bylo super.

          1. Zdeněk

            to L. L.A. :
            Tak to bude nejspíš tím, že o tom nevím a ty máš určitě lepší informace a zdroje.

            Všechny Ty hry co jsi tu zmínil jsou kultovní a paradní, každá svým způsobem.

            Nejvíce a nejdříve bych se asi přikáněl k “ DYNA BLASTER „, ale samozřejmě to všechno záleží nejvíc na Tobě, ty jsi tu “ MASTER “ :-)

            Budu rád za Tvé cenné postřehy, informace, zkušenosti, tak jak je podáváš je super.
            To se mi líbit ….

              1. Zdeněk

                … tak tomu říkám pěkná práce, už úplně vidím jak se to hraje 😈

                Asi bych tam žádnou texturu ani nedělal,
                aspoň budou dobře vidět “ bomby “ a to bude víc přehledný 👍👏

              2. Zdeněk

                Vidím, že jsi chca nechca začal “ kutit „, tak to by jsi rovnou mohl začít i s DYNA BLASTEREM, když jsou teď navíc ty ukrutný vedra a je lepší bejt zalezlej, což ? 😉😎

  2. Libor L.A.

    Máme krásné počasí, všichni jsou zdraví (vlastně ani jedno, ale to nevadí), tak proč si kazit náladu. Spíše bych vyhlásil anketu, jestli mám v rámci opravy Jetpac udělat novou verzi hry s volbou barevných režimů a podporou MIF85, nebo jen udělat záplaty starých chyb. Přeci jen ta první verze je děs. Při dnešním stupni poznání by ta hra mohla vypadat úplně jinak (=lépe).

    Tímto zdravím jak Martina tak i Zdeňka. Včera mi jeden známý řekl velice rozumnou větu: schopnost lidí odpouštět je jediná cesta, jak se vzájemně nepozabíjet..

    1. Zdeněk

      Tak to by nebylo vůbec od věci, ale řeknu ti to rovnou a na rovinu 😆😉

      Ano, bylo by fajn kdyby jsi udělal novou verzi hry JET PAC s těmi rozšířeními
      ( … měl bych tu hned několik individuálních návrhů, mohla by se např. jmenovat JETPAC 2K ( REMASTERED , 2020 apod. )

      Co se týče slovenského “ kolegy „, tak ho také zdravím a navrhuji zakopat “ válečnou “ sekeru a zkusit společně vykouřit dýmku míru ✌ ( jako kdysi za dávných časů )

  3. Zdeněk

    A máme tady nový měsíc …
    Opatření “ nouzového stavu “ stále v platnosti …
    Tak jak se dari “ malému “ princi z Persie ?
    ( nosí také povinně roušku, když pobíhá po labyrintu ? ) ✌😉😆

    1. Libor L.A.

      Zrovna včera jsem uvažoval o nějaké krátké zprávě z procesu vývoje. Takže takto:

      Kompletně předělávám grafiku pozadí z rastru 24×63 do rastru 24×64 pixelů. Zdánlivě se to týká jen pár „vysokých“ objektů, ovšem díky použitému „volnému rovnoběžnému promítání“ se proporce a hlavně textury přenášejí i na ty nejmenší objekty u základny rastru. Důvodem pro korekci rozměru základního rastru je rychlost kopírování tohoto rastru z buferu do videoram. Přeci jen nemusím „počítat“ 63 mikrořádků za situace, kdy už nemám volný žádný registr CPU. A uložení proměnné do RAM významně zpomaluje proces. S použitím rastru 24×64 se vždy najde nějaký registr, který nese adresu ve videoram nebo v buferu, z kterého lze jednoduše počet již vykreslených mikrořádků odvodit bez přístupu do RAM k nějaké proměnné. Rovněž mazání buferu a přímé kreslení se tím významně urychlí. Tím jsem tedy cca o 20% (hrubý odhad) zrychlil interní vykreslovací a kopírovací rutiny. Měla by se tím vytvořit nějaká vata pro zrychlení hry na plánovaných 12FPS.

      Souběžně s tím chci doplnit animace (cílová brána, nášlapné desky), které v předchozí verzi ještě nebyly hotovy. Pak učešu běh postavy hráče a vypustil bych další videodemo. Odhad – tak do dvou týdnů. Pak bych se pustil do ovládání pohybu hráče.

      1. Zdeněk

        Tak super, to jsou samá pozitiva a sociální jistoty…
        Dovolená v Jugoslávii, první dítě…
        👍😎
        Tak už se teším na demáč 😱🤓

  4. Libor L.A.

    …Ano… takové příspěvky patří sem, na pískoviště. Ale jinak můžeš reakce na konkrétní články (minule jsi myslím reagoval na Prince od Persia) podvěšovat pod tyto konkrétní články. U nových článků se snažím vždy aktivovat možnost komentářů.

    1. Zdeněk

      … samozřejmě, pochopitelně … 😉😎
      Tak to každopádně… snažím se, aby všechno co tu napíšu, zapadlo pokud možno tam kam má, abych ti tady nedělal nějaký zbytečný mumraj…

      Přece jenom je to tvá prezentace …
      … vážím si toho co všechno děláš a tvého přístupu, který je SUPER.
      ( Vím, že se občas nechám unést a tak trochu “ blbnu „, ale nebyl v tom nikdy žádný špatný úmysl.
      Asi jen špatné provedení )

      “ Jsem nesmělý, ale léčím se 😁)

      Zdar a sílu najdeš v PÍVU 🍺

  5. Zdeněk

    Tak v So 2.5.2020 došlo k setkání Zdeněk K. a Libor L.A. v krásném kraji u Jablunkova ( konečně po fiasku FOREVER 2020 )

    Prokecali jsme celou sobotu PoP nevyjímaje …
    Myslím, že to bylo velmi plodné dopoledne, odpoledne i večer…

    Domluvili jsme i drobnou spolupráci při vývoji her pro PMD85, já pouze jako tester a přinašeč nápadů…

    Takhle to vždycky začíná, z ničeho nic …

    Bylo to moc fajn, tak věřím, že to v blízké budoucnosti zase zopakujeme.. co říkáš Libore L.A ?
    Mohli by přijet i slovenští kolegové bratři BORIKOVÉ
    ( hlavně Martin ), tímto ho také zdravím … 😉😎👍

    Zdar a sílu, najdeš v PÍVU 🍺

    1. Libor L.A.

      Koukám, že jsi dojel domů v pořádku. A já zatím stále čekám na doručení kláves, které jsem objednal jako potenciální náhradu pro klávesnici PMD-85. Konkrétně Kailh Choc V2 nebo tak nějak. Rozměry spínače vhodné pro rastr 15mm, trn pro uchycení hmatníku vypadá velice dobře. Bohužel jsem nenašel přesný výkres a tak čekám a těším se na zkoušku. PoP pro PMD-85 je zatím na vedlejší koleji, momentálně jsem vytížen něčím jiným. Ono taky začít nový modul pro mne představuje jakousi psychologickou bariéru, takový potenciálový val, na který musím nasbírat postupně sílu. Nebo musí přijít Inspirace.

      Tolik souhrnný popis situace.

      1. Zdeněk6

        Tak to s těmi tlačítky mě taky zajímá, já myslel, že použiju gaterony, ale s tím, že je nepoužiju v původní krabici… no ještě s objednávkou počkám..

        1. Libor L.A.

          Kdysi jsem ještě uvažoval o Marquardt 6425 a jejich menších variantách. Jen tam byl problém s absencí delší klávesy pro SPACE. A taky mají miskovitě prohnutou popisnou plochu, což ovšem s plánovaným gravírováním popisu zase až tak moc nevadí. Naopak tam je systémově vyřešena problematika vodicích drátků u kláves s dvojnásobnou a trojnásobnou délkou. Síla stisku 0,7N, což je podle mého cítění super.

          1. Libor L.A.

            Dnes dorazily jak mikrospínače Kailh Chocolate V2 Low Profile, tak i hromada levně pořízených Marquardt 6425.

            Popravdě, mikrospínače Kailh jsou až moc nízké. Případný nástavec pro hmatník by musel být vysoký a na mikrospínač by se tak přenášely boční síly, které by mu určitě nedělaly dobře, nemluvě o zvýšeném tření při nesouosém chodu. Ale možná by šlo odvrtáním snížit distanční sloupky v horním krytu počítače, tak aby plošný spoj s mikrospínači byl méně utopený a nevyžadoval tak vysoké adaptéry hmatníků. Dekodéry sloupce klávesnice by se pak zřejmě musely osazovat ze strany spojů. Mimochodem, pro dekodér uvažuji o náhradě 74154 dvojicí 74138. Půdorysné rozměry těchto spínačů jsou rovných 15x15mm a tak pro náhrady klávesnic modelů 2/2A/3 s modulovou roztečí 15,5mm by toto neměl být problém.

            O trochu lepší situace ve smyslu výškových dispozic je se spínači Marquardt řady 6425. Na stole mám typ s uváděným rozměrem 13,5×13,5mm ale nějak mi to nesedí. Rozhodně jsou však ty půdorysné rozměry pod 15mm, takže i v tomto případě by jejich adaptace pro klávesnice 2/2A/3 neměla činit problémy. Poněkud složitější by ovšem byl adaptér pro nasazení hmatníku.

            Asi budu hledat dál a Marquardt si nechám pro tlačítkové joysticky..

            1. Zdeněk

              …no ty si ČARODĚJ 😉😎✌😁

              A jak nám pokračuje PoP, nějaké další NOVINKY a VYCHYTÁVKY ?

              Mimochodem, cítíš se už líp nebo pořád COVID-19 ? 😁😁

              1. Libor L.A.

                S COVIDem jsem problémy neměl. Momentálně chci ještě doladit Treasure Island – druhé vydání. Ale postupně přichází nápady pro PoP a ty budu chtít zapracovat. Ale k PoP se vrátím až tak za týden či dva.

    1. Libor L.A.

      Ty jsi mi nějaký svět oběžník (česky samozřejmě umím). Tak dobře dojeď zpátky domů. Posbírej tam v Piešťanech a v Bratislavě zbytky péemdéček a přivez to sem. Zakládám mikromuzeum PMD-85.

      1. Zdeněk

        … zaťiaľ som ľen česko-slovenský obežník
        🤪
        ale čo nie ťeraz, môže byť najskvôr …
        Cez Piešťiany ani Blavu som neišol ( BB, PP, Nízké a Vysoké Tatry, Štrbské pleso, Lomnický šťít atď. )
        O hlavných priazdninach sa chystám s děťmi AUTOVLAKOM do Chorvatska 👍😎😉✌️

        1. Anonym

          … tak CHORVATSKO proběhlo dle očekávání a plánu, akorát byl nakonec změn způsob dopravy jen
          na AUTOBUS ( a bylo to přesně jak jsme čekal,
          NA POHODU ) ✌️👍😁😎😉😂

    1. Libor L.A.

      Dnes jsem zprovoznil běhání postavy hráče a ten pohyb je trhavý. On je tedy vlastně stejný jako v tom předposledním demu. Prostě to není ono. Bohužel ten jeden jediný pixel, kterým se liší videobajt Apple II a PMD-85 způsobuje, že ty animace nemají stejnou pozici. A tak jsem dnes začal s analýzou originálního programu PoP z Apple, jak vlastně a v jakém pořadí počítá pozice pro kreslení postavy hráče. Pak to hodím do nějaké tabulky a podle výsledku budu muset pixelově posunout jednotlivé animační fáze a změnit tabulku FRAMEDEF, která ještě s těmi animačními fázemi trochu manipuluje.

      Takže další z mnoha komplikací.

    1. Libor L.A.

      Pokud bych ještě uvažoval o něčem „po“ Princi z Persie, asi by to musela být nějaká technologická výzva. A taky něco, co je dostatečně „retro“ a hratelné k tomu. Zase mě napadla série Goblins. Nešel by někdo do toho (myšleno beze mne), ať si mohu v klidu dělat na PoP a nerozptylovat se dalšíma věcma?

      1. Zdeněk

        A co takhle teda RETRO pecky jako:
        The Settlers
        Warcraft
        Skool Daze
        Moon Patro
        Moon Cresta
        Time Pilot
        Action Elevator
        Golden Axe
        Nu Pogodi !
        Midnight Resistence
        BombJack
        DynaBlaster
        Bomberman
        Snake 3D
        Abu Simbel
        Sabre Wulf

        Mě nelze použít, protože programovat neumím …
        Ale nabízím své služby na pomocné prace, kterých není nikdy dost …

        1. Libor L.A.

          Něco z toho seznamu znám a samotného by mě to i bavilo přepsat. Ale věci se mají tak, že Prince of Persia a já máme před sebou ještě mnoho měsíců.. Tohle musí dobře vypadat a být bez chyb. Pak budu vybírat dál. Mám jeden paralelní SW projekt, ale ten je pouze jako ventil na odreagování a jeho uvolnění směřuji někam k vánocům 2020 abych v tomto roce dokončil alespoň něco.

  6. Libor L.A.

    Tak co teď vlastně dělám a co mám rozpracováno:

    Běží testovací období pro Miny. Až je dodělám včetně autostarteru, chtěl bych uzavřít kauzu Treasure Island – 2nd release. To už je hotovo, je to ke stažení, jen chybí plošné testování té nové verze. Protože jsem to už na Oldcompu nabídnul pro SAPI, tak mohu „prozradit“, že mám rozdělán zpětný překlad hry Boulder Dash za účelem kolorace. Ale neplánuji to v rozsahu jako Flappy 2K. Alespoň prozatím. Samozřejmě nosný program je Prince of Persia. Ovšem tam se musím vrátit z jedné krátké slepé cesty a vzhledem k náročnosti hry musí přicházet inspirace. Bez toho to nepůjde.

    A kromě toho jsem si na pár dní odskočil k návrhu grafické karty ve stylu PMD-85. Nedávno jsem nějaké technické věci konzultoval se Zdeňkem6 a v současné době konzultuji tuto problematiku převážně s Petrem aka EC1045. Potřebuji nějakou hardwarovou inspiraci pro jeden budoucí projekt.. Ale jakou bude mít formu, to ještě nevím.

    1. Zdeněk

      Hlasím se dobrovolně jako “ testovací jezdec “ Treasure Island – 2nd release….
      Máš nějaké přímé požadavky k samotnému testování? ( co a jak, kde )

  7. Zdeněk

    Nákupy “ ŠKOLNÍCH POTŘEB “ jsou opravdu dneska za BABKU 🤔
    njn, hold nová doba
    “ host vyhazuje vrchního “ 😎✌️😉

    1. Zdeněk

      OLDCOMP JE PECKA …
      Spousta dobrejch lidí se tady noří do hovorů nad svými počítači různých typů
      ( eMAC, Sinlair ZX SPECTRUM 2+, ZX Spectrum. PMD85, Ondra, SanY ) a další …
      V neposlední řadě taky nějaké Notebooky PC …. včetně mého, kde pouším v SW emulaci hry na PMD85, MAME32 …
      Atmosféra je výborná, každý se dobře baví a i k jídlu máme špičkovou nabídku …

      Dokonce nás tady hlídá i MP Hlavního města PRAHY … takže hlavně pohodička, klídek
      Ať žije OLDCOMP …

    1. Libor L.A.

      Teď jsou na řadě úkony typu sestavení kompilace, které se moc často neopakují. Vždy se pak musím podívat, jak jsem to dělal u minulé hry a tak se to sám musím znovu naučit. Navíc ještě budu chtít na reálném PMD-85 doladit citlivost myši, jakkoliv to je práce pouze na pár hodin.

      Nějak se mi těch nepočítačových povinností na víkend přisbíralo, ovšem ty Miny budu chtít dokončit během několika málo následujících dní. Ať mám jednu věc hotovou.

      Každopádně děkuji za nabídku, reklamu a motivaci :)

  8. Zdeněk

    V souvislosti s hrou MINY se mi na mysl pořád vkrádá neodbytná myšlenka
    i na “ mini “ hru LODĚ :-)))
    Taky tu cítíš tu stejnou asociaci?

    1. Libor L.A.

      NE! Další zakázky neberu! To by musela být silná motivace přijít s něčím novým a neokoukaným. Teď je na programu dne (v uvedeném pořadí):

      Treasure Island 2nd release (prakticky dokončeno, čeká na uvolnění)
      Prince of Persia (dlouhodobý projekt)
      Boulder Dash 2k Remaster Edition (budu chtít uvolnit někdy během vánoc)

      Souběžně s tím probíhají práce na hardware SAPI BGP-1 a PMD 85-4. Tyto dva projekty mají vývojově k sobě velmi blízko a tak to i probíhá v praxi.

        1. Libor L.A.

          Vánoční možná ano, překvapení už určitě ne.

          Momentálně mám nějaký návrh bitmap, jak by mohly herní objekty nově vypadat (jsou tedy jen obarveny, chci maximálně zachovat originální vzhled), mám zrestaurovaný zdrojový kód, po zpětné kompilaci mi to už celé chodí. Je to taková výplňovka, ke které sedám, když mám málo času na to, abych rozehřál mikropájku a dělal na testech grafiky pro SAPI. Práce musí bavit, pak se toho udělá nejvíce. Takže si někdy vybírám i podle chuti. Teď mi ZX Cygnus udělal radost s přípravou těch interfejsů pro PMD-85. To bude další pěkná hračka…

          1. Zdeněk

            …PARÁDA, ale teď jsem ještě víc zvědavej než předtím …

            “ já, já, já, chci tu kudlu … prosím “ ;-)
            ( feat. Eddie MURPHY- Zlaté dítě )

      1. Zdeněk

        OK, ale myslel jsem třeba taky něco pro mě, něco jako pre-testing
        něčeho dalšího ( jako 2nd release apod. ), jestli mi jako rozumíš ?

        1. Libor L.A.

          Asi nemám nic dalšího, musel bych připravit (=napsat něco nového). No to by se vám všem hodilo! Boulder Dash je ve stádiu rychlostních testů (a ty zatím vychází pěkně), Treasure Island 2nd release je zřejmě hotový, jen musím dodělat zavaděč. Takže teď zase chvíli asi nic nebude.

          1. Zdeněk

            … njn na hry pro PMD85 jsi asi momentálně jedinej nejaktivnější pracant :-)
            To víš, že hodilo, “ tak určitě “
            ( “ … mohl bych ti tam hledat chyby “ ) ;-D

            Ten BOULDER DASH by byl hezkej počin …

  9. Libor L.A.

    Novinky… Ani nééé. Měsíc jsem na PMD-85 ani nesáhl. Jednak jsem byl vytížen jinde, jednak jsem čekal na výsledky ZXCygnus-ova pokusu s pingpongovou myší. ZXCygnus již svůj úkol splnil, a já doufám tento víkend otestuji kombinaci „hra Miny – hardwarová myš Atari STM1 – ZXCygnusův myší interface“. Pokud vše pojede, tak něco udělám s tím nejrychlejším módem myši (zřejmě je nepoužitelný) a hru vypustím do světa.

    Tímto děkuji ZXCygnusovi za jeho práci.

    Nejbližší harmonogram programů pro PMD-85:
    2020 ukončení a vypuštění hry Miny
    2020 ukončení a vypuštění hry Treasure Island 2nd release
    2021 Boulder Dash 2k
    2021+ pokračování na Prince of Persia

    Souběžně s tím si plním svůj další dětský sen – stal jsem se spolukonstruktérem na platformě SAPI!

      1. Libor L.A.

        Nebyl. A v dohledné době asi nebude. Momentálně je v plánu pracovat na PoP. To by musela přijít nějaká významná inspirace, abych se chytil jiné hry.

    1. Libor L.A.

      Díky. Tobě rovněž. A taky všem lidem dobré vůle a dobrého procesorového vyznání. No, nakonec vlastně všem…

    1. Libor L.A.

      PoP bez pokroku, ale mám nový nápad, jak synchronizovat hru, BD2k mám technologický demonstrátor rychlosti animace, ovšem posledních pár dní opravuji přednostně domácí spotřebiče, které během svátků vypověděly službu. Prostě hračky musí teď chvíli počkat.

      Ale po malých kouscích vylepšuji Miny, pokud se nějaká volná chvilka po večerech naskytne. Přeci jen naladit rychlostní odezvu myši chce prošmejdit pár těch slepých uliček. Většinou si člověk řekne „Tudy ne, přátelé“, ale jednou to vyjde. Jednou ten pomyslný tabákový kouř vyfouknu do vody a to zlato vznikne. A vznikne-li, dopilovat je už bude nejmenší problém.

  10. Libor L.A.

    Dnes jsem asi uzavřel vývoj ovladače myši. Jistě, řadu věcí by šlo udělat lépe a úsporněji. Ale abych se netočil v kruhu neustálých vylepšení bez vidiny konce, dospěl jsem k závěru, že stávající verze je asi ideální kompromis.

    A co mi tak dlouho trvalo? Pochopení faktu, jak měnit průběh převodní funkce pro korekci citlivosti myši. Zapišme tuto (pro obě osy společnou) převodní funkci zvlášť pro každou osu X=f(x) a Y=f(y), kde proměnné označené malými písmeny určují skutečný fyzický počet impulsů v dané ose, získaný čtením portu s připojenou myší a proměnné označené velkými písmeny označují upravený (korigovaný) počet impulsů v daném směru, který vrací ovladač volajícímu programu. Obecně platí, že převodní křivka má na začátku tvar paraboly. Čím rychleji s myší pohybuji, tím větším číslem násobím skutečný počet impulsů, a myš zrychluje ještě více díky zvětšujícímu se násobiteli. Ale jak zjistit rychlost pohybu myši? Oklikou jsem se vrátil k tomu, co jsem na začátku zavrhl. Zhruba několik milisekund pouze kumuluji změny pozice myši bez překreslování. Pak podle změny v ose X (tj. dX) a v ose Y (tj. dY) vypočtu hodnotu dX^2 + dY^2. To se dá velice rychle udělat tabulkově, neboť prakticky se hodnoty dX či dY za těch pár milisekund změní maximálně o 20-30 pixelů. Ten výraz není ničím jiným, než druhou mocninou přepony pomyslného trojúhelníka, či jinak, druhou mocninou ujeté vzdálenosti v pixelech. Abych neztrácel drahocený čas výpočtem odmocniny, testuji rovnou tu druhou mocninu a podle její hodnoty (čili druhé mocniny ujeté vzdálenosti za časový úsek) volím korekční činitel, společný pro obě osy X a Y. Po provedení výpočtu korigovanéhu posunu v osách X a Y překreslím pozici kurzoru myši. Frekvence překreslování myši leží řádově někde kolem 100Hz.

    Druhým pokrokem je rozchození PMD 85-2A, který mi slouží k testování her. Modul Colorace, který se zasouvá do 8ks patic namísto pamětí DRAM, tak ten už funguje. Byla tam chyba v návrhu, ale ta se brzy našla. Teď ještě obejít poškozené cestičky k pamětem EPROM s BIOSem. To vyřeším zase modulem 4/8kB FLASH ROM, který se zasouvá do patic namísto těch zmíněných 4ks jednokilových EPROM a pomocí simulátoru EPROM se podaří chybu lokalizovat velice přesně.

    Takže hru Miny bych snad už definitivně mohl uvolnit na přelomu tohoto a příštího týdne, tam se čeká už jen na finální obrázek během nahrávání. ZXCygnus mi opět pomohl otestovat myši různých citlivostí, a tak nic nebrání vyskladnění tohoto kousku. A za to mu patří veliké díky…

    1. Libor L.A.

      Teď si uvědomuji, že ten odstavec s ovladačem myši má jinou pointu. Pochopil jsem totiž to, že korekci citlivosti myši nesmím dělat v ose Y ale v ose X pomyslné převodní funkce. To je hlavní důvod několikaměsíčního bádání.

  11. RomBor

    Viem, že emulácia Myši v Emulátore PMD 85 nie je dokonalá, alebo ak niekto chce, tak je nedokonalá, ale nie je úplne jednoznačné „transformovať“ pohyby PC myši, kde mám iba informáciu a o nových súradniciach X, Y „okna“, do zmien stavov cloniek. Prakticky je to opačný proces, ako to je v skutočnosti. Preto chcem pripomenúť, že samotný Emulátor má možnosť čiastočne nastaviť citlivosť Myši v štyroch úrovniach, keďže som počítal s tým, že v samotnom operačnom systéme sa tiež nastavuje citlivosť Myši a každý človek to môže mať inak. Niekto má rád rýchlu myš, niekto pomalšiu. Tým sa dá do určitej miery prispôsobiť rýchlosť pohybu tak, aby sa to aspoň nejako dalo požívať.

    V každom prípade, som rád, že sa to podarilo a rád sa potom pokúsim ovládač „implantovať“ do môjho Solitaire.

    1. Libor L.A.

      Právě tu finální citlivost v emulátoru jsem musel podchytit jako jeden ze stěžejních pilířů systému. Kurzor péemdéčkové myši totiž musí být řekněme o plus mínus 20% rychlejší, než ten systémový. V opačném případě by při výjezdu systémového kurzoru z okna emulátoru došlo ke ztrátě fokusu na emulátorové okno a péemdéčková myš by tak neobsáhla celou plochu obrazovky 288×256.

      Protože ještě čekám na ten obrázek k minám, který jsem znovu zkusil poptat jako subdodávku, tak v mezičase už začnu čistit ten samotný ovladač myši, aby jej šlo zakomponovat do jiných projektů.

    1. Libor L.A.

      Momentálně uvažuji, za který konec uchopím další vývoj PoP. Cítím nutnost pokračovat a zároveň už začíná vystrkovat růžky takový ten pocit, že bych i já sám chtěl pokračovat. Ale popravdě, nějaký masivní posun snad nastane, až budu sedět alespoň týden doma. Pak bude prostor pro to, abych k tomu definitivně sedl a začal.

      1. Zdeněk

        “ Zdravím a pozdravuji “ :-)
        Nějaké NOVINKY ohledně PoP nebo jiných SOFTWAROVÝCH projektů ?
        Vidím, že teď jede hlavně HARDWARE, ale do toho bohužel nevidím …

        Tak kdyby se vyskytlo něco kolem realizace nových her, popřípadě předělávek
        k otestování.
        Nabízím své službyv oblasti TESTINGU, ostatně jako v předchozích jiných projektech.

        ZDAR A SÍLU
        Zdeněk

        1. Libor L.A.

          Zrovna dokončuji intro pro Prince of Persia. Na Bytefestu 2022 jsem slíbil, že se k projektu vrátím, a tak jsem se vrátil. Hudbu se podařilo převést celkem solidně, statická grafika taky vypadá použitelně, ještě dokončuji tu animaci princezny a Velkého Vezíra. Mělo by to mít 32kB, aby to šlo jako demo pouštět na všech verzích PMD-85.

          Na strojích se 64kB RAM to intro bude sloužit jako primární spouštěč vlastní hry. Tedy jako originál…

            1. Libor L.A.

              Člověk míní, kompilátor mění…

              Nakonec budu rád, když se celé intro vejde do 64kB RAM. Jinými slovy, i to intro pojede pouze na PMD 85-2A a PMD 85-3. Nějak ty animace bobtnají.

                1. Libor L.A.

                  Pro případ, že jsi to nemyslel ironicky, musím poznamenat, že jen to intro bez hry bude mít 64kB. Hra samotná se bude dohrávat po intru a bude potřebovat 64kB jen pro sebe.

    1. Libor L.A.

      Bohužel musím potvrdit, že na 48kB verzích PMD 85 (jednička a dvojka) nepoběží ani hra, ani to slíbené intro, které by se dalo používat jako demo. Existuje sice technická možnost, jak průběžně dohrávat nezbytné komponenty z distribučního média do RAM počítače, ovšem v praxi by to přineslo neúměrně velká zpoždění. Takže podle posledních poznatků a stavu kompilace bude celý komplet hry Prince of Peria pouze pro 64kB verze PMD-85, tj. dvě-áčko a trojku. A to ještě uvidím, jestli tam bude zvuk. Ale to se ukáže při kompletaci závěrečné sestavy, kolik se toho vleze do dostupné RAM. Prozatím je intro se zvukem ála beeper, kde zvuková knihovna i se zvuky má kolem 3,5kB. Ale místa dost rychle ubývá, jak doplňuji potřebné animační fáze postav v intru.

      1. Zdeněk

        Njn, mozna bude nutný i jistý KOMPROMIS.
        Bohužel skoro vždycky je něco za něco ….
        Tak ať Tě provází SÍLA ✌😎

              1. Libor L.A.

                Pokud se nezměnil formát akce, pátek býval spíše diskusní platformou pro programátory a hardveráře a takové to efektní pokoukání asi až později. Ale už je to několik let, co jsem tam byl naposledy.

                  1. Zdeněk

                    Tak na FOREVER 2023 se MNOU možná přijede i to hezčí a něžnější osazenstvo 😉😁
                    Tak uvidíme jak to nakonec bude.
                    Znáte ženský, každou chvíli je všechno hned jinak
                    😂😂😂

        1. Libor L.A.

          Já určitě ne. Tohle přenechám majitelům Amigy. Je třeba si uvědomit, že příprava, cesta, pobyt a zrcadlově nazpět zabere nám vzdálenějším tři pracovní dny. Předpokládám, že bych celkem 500km nejel jen na otočku na jedno odpoledne ale že bych se zdržel. Ale ta akce by mohla být zajímavá. Já osobně teď budu až na Atariádě.

          1. Zdeněk

            … tak do BRNA to máš stejně daleko jako já. 😎✌️
            Ale je jasný, že pokud nejsi skalní příznivec AMIGY, tak tam asi nepojedeš.

            Každopádně jsem si to uzil i když jsme tam byli cca 4 h a na otočku jsne je-li zpět.
            Ale jak se říká v nejlepším se má přestat
            😎✌️

            Ještě se chystam na akci RETROGAMES 15.4.2023, BRNO ✌️😎

    1. Libor L.A.

      Do toho bych asi nešel. Nějak mě to téma neláká. I když, možná když časem přijde nějaká inspirace, jak technologicky na to…

      1. Zdeněk

        NIKDY NEŘÍKEJ NIKDY …
        Možná později by to stálo za úvahu.
        “ Rozmysli to dobře Evžene… “ ✌️😎

        Zdar a sílu najdeš v dílu …

    1. Libor L.A.

      Nojo, pěkné. A díky za odkaz, časem se k tomu seznamu možná vrátím. Ale teď dělám výhradně na PoP. Další věci beru jen v takových případech, jako je hra Bratrstvo kočičí pracky. Prostě „Na první pohled“…

      Mimochodem, hra BKP2023 je kompletně hotová, ještě zvažuji podporu disketové jednotky pro ukládání stavu hry.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.