Základní informace
- datum vydání poslední verze na PMD-85: 4.2.2017
- portace kódu ze ZX Spectra
- využití RAM: 0000h ÷ 7FFFh, C000h ÷ FFFFh
- podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
- hudba/zvuky: ano/ano – vestavěný akustický měnič
- podpora barevných režimů: monochrom (2), RGBM (4), ColorAce (8)
- ovládání: klávesnice, volitelně joystick A nebo B
Status
- finální verze hry, uvolněno k použití
Ovládací klávesy
- VLEVO/VPRAVO = pohyb vozíku do stran
- MEZERA = aktivace míčku nebo střelba
- STOP = řízená ztráta míčku
Popis hry a její vlastnosti
Cílem hry je zdolat 32 standardních a jeden bonusový sektor.
Ve standardních sektorech je pro jejich zdárné dokončení nutno zničit všechny zničitelné cihly. Některé cihly lze zničit jedním zásahem, některé je nutno zasáhnout vícekrát (2 až 5-krát) a některé nelze zničit vůbec. Tyto různé typy cihel jsou vždy odlišeny barvou nebo texturou, takže je lze vždy dopředu rozeznat. Variabilitu do hry vnáší jeden až tři duchové, kteří jsou postupně vypouštěni z horní části obrazovky do arény. Jejich hlavním posláním je narušovat zacyklení míčku ale mohou svým pohybem rovněž nadělat hráči řadu starostí. Zničením některých cihel dojde k uvolnění symbolu, který následně začne padat k zemi. Je-li tento padající symbol vozíkem (hráčem) zachycen, aktivuje se některá z následujících funkcí: B = předčasné otevření brány a možnost opustit sektor před dokončením, C = po zachycení míčku vozíkem se míček „přilepí“ a je odražen až po stisknu klávesy, D = aktivují se celkem tři souběžné míčky, E = rozšíření vozíku, L = aktivace možnosti střelby z vozíku, P = přidá jeden život, S = zpomalení hry. Je-li aktivován režim otevřené brány (B) nebo režim tří míčků (D), je další uvolňování symbolů po zničení cihly deaktivováno. Na rozdíl od originální verze ze ZX Spectra je opravena chyba vypouštění symbolů po ztrátě dvou míčků ze tří.
V bonusovém sektoru je nutno vyhýbat se objektům, vypouštěným z tlamy nestvůrné hlavy a odrážet míček tak, aby zasáhl hlavu … krát. Kolikrát, to už si zkusíte sami.
Hra je přímou portací verze ze ZX Spectra, proto pro ni platí stejná pravidla. Navíc jsou opraveny drobné chyby původní předlohy, podle které byla portace provedena. Hra je o něco pomalejší než originál, proto je o něco jednodušší ji zvládnout.
Předchozí verze hry
První verze hry (bez označení v logu) obsahovala chybu, která se primárně objevovala pouze na fyzickém PMD-85. Spočívala ve špatně nastaveném horním dorazu střely vypálené z vozíku. Po průletu střely nad nejhořejší řadu cihel tak docházelo ke kolapsu hry. Verze označená v logu nápisem „2nd release“ již tuto chybu nemá a má opraveny i další drobné grafické disproporce.
POKE
- >044C B7 => neubývají životy (vozíky) po ztrátě míčku
- >0CF0 00 => trvalá možnost střelby z vozíku
Soubory ke stažení
hra Arkanoid – Soubor virtuální MGF pásky pro emulátor PMD-85 od RM-TEAMu
Galerie obrázků (hra v režimu ColorAce)