Základní informace
- datum vydání poslední verze na PMD-85: 16. 11. 2023
- portace stejnojmenné textové hry pro ZX Spectrum od Petra Kaina
- využití RAM: 0000h ÷ 765Dh, C000h ÷ FFFFh
- podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
- hudba/zvuky: ne/ne
- podpora barevných režimů: BW, RGBM, WGRM, ColorAce
- ovládání: klávesnice
Status
- hra je uvolněna ke stažení a testování
Popis hry a její vlastnosti
„Rychlé šípy. Pořád jen Rychlé šípy, jako by snad nikdo jiný na Druhé straně nežil. Nemáš je rád. Založíš vlastní klub, který je porazí, zesměšní, zničí! Založíš BRATRSTVO KOČIČÍ PRACKY!“
Tolik citace z webu autora původní verze hry pro ZX Spectrum, Petra Kaina. Jedná se o textovou hru ze světa Rychlých šípů, kde hráč vystupuje v roli Dlouhého Bidla. Řada detailů, situací a okolních postav z příběhů Rychlých šípů je zde věrně zapracována a hra tak působí autenticky. Na rozdíl od původního komiksu je hra laděna ryze humorně a nemoralizuje.
Příkazy jsou zadávány v řádkovém editoru, seznam klíčových slov lze vypsat příkazem SLOVNIK. Některá slova mají zavedena synonyma, například místo slova POMOC lze zadat HELP, apod. Slova lze zkracovat, u víceslovných názvů lze používat intuitivně jejich části. Následující příkazy jsou zcela identické:
- POUZIJ NUZ NA AUTOMOBIL
- POUZ NUZ NA NEMECKY AUTO
- POUZIJ NUZ NEMECKY AUTOMO
- POUZIJ NUZ AUTOMOBIL
- POU N A
Zkratky slov jsou dynamicky měněny podle situace, aby mohly být rozlišeny objekty, přítomné v dané lokaci.
Řádkový editor podporuje funkci přepínání kurzoru do režimů INS/OVR. Stejně tak jsou podporovány funkce kláves CLR (výmaz celého řádku), DEL (výmaz znaku), RCL (obnovení posledního odeslaného řádku). Pokud editor vyhodnotí nečitelný vstup jako syntaktickou chybu, vypíše standardní chybovou hlášku, předtiskne poslední zadání znovu do dialogového řádku a umístí kurzor na začátek slova, které nerozpoznal.
Hru lze přepnout do několika barevných režimů, v režimu Colorace je barevné podání hry stejné jako u původní verze pro ZX Spectrum.
Stav hry lze uložit a obnovit z RAM (příkazy RS a RL) nebo z magnetofonové pásky (příkazy SAVE a LOAD).
Soubory ke stažení
Hra BKP2023 – Soubor virtuální MGF pásky pro emulátor PMD-85 od RM-TEAM
Když jsem tuto hru uviděl na ZX Spectru, okamžitě jsem věděl, že ji musíme mít i na PMD-85. Autor hry, Petr Kain, byl natolik laskav, že mi nejen poskytl svolení k portaci ale dodal i řadu „interních“ údajů, na kterých je hra postavena. A na Bytefestu 2023 jsem měl tu čest se s Petrem sejít a nejen o portaci této hry si s ním popovídat.
Na rozdíl od originálu pro ZX Spectrum by se hra nevešla do standardní RAM počítače PMD-85. Proto vznikla verze pro PMD-85 napsaná plně v assembleru i8080, což umožnilo výrazně zredukovat délku programu a dostat se do standardních 32kB RAM, kterými disponují všechny modely PMD-85.
Doplněna stránka hry BKP2023 včetně možnosti stažení hry.
SUPERY mrknu na to a vyvhytám BLECHY 😎✌️
Každá kontrola dobrá. Těsně před zveřejněním jsem zase jednu chybu našel. Hra má však nekonečně mnoho možných postupů a tak se člověku, který to nehraje 100x, možná ani nepodaří některé případné chyby odhalit.
POCHOPITELNĚ, to se poddá 😎😉
Dobrá TEXTOVKA, vůbec neznám, ale je to dobrý 😎✌️