Základní informace
- datum vydání poslední verze na PMD-85: 25. 12. 2025
- původní kód, inspirovaný hrou z platformy DOS (s laskavým svolením autora)
- využití RAM: –
- podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
- podpora barevných režimů: BW, ColorAce
- hudba/zvuky: (budou doplněny originální zvuky)
- ovládání: klávesnice (bude doplněno ovládání joystickem A nebo B)
Status
- průběžně vyvíjený kód
- zbývající práce: volba joysticku a zvuků, deaktivovat nárazovou nesmrtelnost
Ovládací klávesy
- pohyb vlaku: QAOP
- vložení hesla: K4/K5 (na PC emulátoru F3/F4)
- přeskočení scény (pouze v režimu ladění): RCL
- návrat do titulní obrazovky = STOP
Popis hry a její vlastnosti
Klasika všech klasik. Posbírej všechny předměty a vjeď s vlakem do otevřených vrat. Variace na hru had neboli wurmi. Hra podporuje barevné režimy monochrom a Colorace, mezi kterými je možno přepínat v titulní obrazovce. Směrové ovládání je možné klávesami QAOP, alternatevně joysticky A nebo B.
Pro přístup k vyšším scénám lze zadat přístupové heslo. Hesla byla zvolena identická s originálními hesly z verze pro DOS. Při zadávání hesla lze používat většinu editačních kláves, jmenovitě INS, DEL, CLR, RCL, HOME, END a kurzorové šipky.
Vývoj hry stále probíhá, proto se některé vlastnosti mohou ještě měnit.
Spuštění hry
(Hra se nahraje z MGF příkazem MGLD 16. Po natažení z MGF autostarter hru automaticky spustí.) Hra se v emulátoru natahuje od adresy 0000h a spouští se od stejné adresy příkazem JUMP 0000.
Na PMD 85-3 je nutno před nahráváním přejít do režimu kompatibility příkazem JUMP FFF0.
Soubory ke stažení
- Hra vlak Soubor virtuální MGF pásky pro emulátor PMD-85 od RM-TEAMu

Protože na PMD-85 máme několik používaných barevných systémů (původní monochrom, RGBM, WGRM, Colorace, …), musí si hra nést i několik sad animací v těchto barevných režimech. Každá animační sada má délku něco přes 5kB. Z důvodu nedostatku místa tedy aktuálně dochází ke kompresi scén. Z původních 12240 bajtů to směřuje někam k 2000 bajtů. S ohledem na druh komprese a počet převáděných scén je to prováděno ručně, takže to zabere ještě nějaký čas. Ale mělo by to umožnit zakomponovat do hry ty výše uvedené čtyři animační sady, S vědomím, že existují i další používané systémy barev pro PMD-85, nebudou z kapacitních důvodů do hry zahrnuty.
Aktuálně zbývá dokončit kompresi scén, vytvořit animační sady pro režimy RGBM a WGRM a pohrát si se zvuky. A vlastně dopsat procedury pro náraz vlaku do překážky.