Falcon Monitor 6.1

Základní informace

  • datum vydání poslední verze: 5.1.2014
  • původní program pro PMD 85
  • využití RAM: 9000h ÷ 9FFFh
  • podpora modelů: pouze verze PMD 85-2A

Popis programu

Jedná se o nástavbu původního monitoru PMD 85. Když jsem v roce 2012 uvolnil první verzi, napsal jsem tento doprovodný článek:

Falcon Monitor

Kdysi dávno, když do škol přišly první modely PMD 85-2A, jsem zjistil, že v paměťovém prostoru za ROMkou monitoru jsou dva úseky RAM po 4kB (a protože jsem si svou dvojku áčko ihned předělal, nikdy jsem nestihl přijít na to, že podporuje AllRam mód). Ale do těch dvou děr v paměťovém prostoru jsem okamžitě začal psát svůj monitor jako náhradu za původní chudý monitor PMD 85. První použitelná verze běžela od adresy 9000h a nesla označení Falcon Monitor 4. Tabulky a data pak ležely v části bloku od adresy B000h. To byla má asi první aplikace ve strojovém kódu. Ano, přímo ve strojovém kódu, protože assembler jsem tehdy neměl a psal jsem to jako posloupnost čísel, zadávaných příkazem monitoru SUB. Po několika letech jsem napsal Falcon Monitor 5.3. Ten už na rozdíl od Falcona 4 využíval původní rutiny v ROM, takže i když nebyl o moc kratší, uměl toho mnohem víc.

Když jsem v roce 2008 postavil na způsob PMD 85 svůj jednodeskový počítač s procesorem 80C85 (Ultralight 80C85) byla součástí systémové ROM i aplikace … no ano, Falcon Monitor 6.1. A protože jsem začal sledovat internetové dění kolem PMD 85, rozhodl jsem se, že také přispěju k tomu málu programového vybavení pro tento stroj a přeportuji Falcon Monitor 6.1 pro PMD-85. Takže je zde, je ve verzi pro PMD 85-2A (nejede na jedničce ani základní dvojce a na trojce jedině v režimu kompatibily s PMD 85-2A). Jinými slovy vyžaduje volnou RAM v rozsahu adres 9000h-9FFFh a volá dost rutin z originální RAM a to i ty méně oficiální.

S odstupem času musím říct, že jediné využití pro tento program je manipulace s datovými bloky u her, které píšu pro PMD 85 a které se skládají ze samospustitelného zavaděče, datového bloku obrázku a datového bloku samotné hry. Když potřebuji mít program zkompilovaný od nějaké adresy ale fyzicky jej umístit o pár bajtů „vedle“. A k tomu třeba doplnit nějaký ten kontrolní součet nebo jiná metadata.

Předchozí verze programu

  • ~1990 inspirace monitorem Commodore Plus/4
  • ~1993 Falcon Monitor 4.1
  • ~2000 Falcon Monitor 5.3

Soubory ke stažení

Ukázka obrazovky

Falcon Monitor 6.1

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.