Treasure Island

Základní informace

  • datum vydání poslední verze na PMD-85: 10.3.2017
  • portace kódu ze ZX Spectra (hudba převzata z verze pro Commodore Plus/4)
  • využití RAM: 0000h ÷ 7FFFh, C000h ÷ FFFFh (včetně zápisníku)
  • podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
  • grafika: volitelně ČB, 4-barevný RGBM, ColorAce
  • hudba/zvuky: ano – vestavěný akustický měnič
  • ovládání: klávesnice (klávesy Q,A,O,P,M,H,T,B,K0,K1) nebo joystick B (GPIO1)

Ovládací klávesy

  • Q = nahoru, A = dolů, O = vlevo, P = vpravo, M = hození meče
  • H = pozastavení hry
  • T = pokračování ve hře
  • B+T = restart hry
  • K0 = vypnutí zvuku
  • K1 = zapnutí zvuku

Popis hry a její vlastnosti

Po absolvování prvních dvou meziher (nalodění se na Hispaniolu a cesta v podpalubí lodi) se hráč ocitne na ostrově. Cílem je najít poklad a… vrátit se na loď. Ovšem tak jednoduché to nebude. Sbírání předmětů, které hráč nalézá na ostrově, přináší ve většině případů (s jednou výjimkou) pouze bodový zisk. Stejně tak zabíjení pirátů vržením meče je někdy zbytečné, jindy ovšem nezbytné pro průchod do části ostrova, kterou pirát hlídá. Nějaké meče jsou volně roztroušeny po ostrově, jindy zase můžete sebrat meč, který po Vás hodí pirát, pokud se ocitnete v jeho blízkosti. Pro klid Vaší duše nutno říci, že hru zřejmě nelze dohrát se skóre 100%, přestože ostrov obsahuje dostatek „materiálu“ pro 100% naplnění hry.

Po automatickém spuštění hry je uživatel vyzván k volbě, v jakém barevném režimu chce hru spustit. Tato volba provede „degradaci“ počtu barev a bez nového načtení hry se již nelze vrátit k vyššímu počtu barev.

Hra je přímou portací verze ze ZX Spectra, proto pro ni platí stejná pravidla. Navíc je opravena chyba původní předlohy, která znemožňovala regulérní pohyb hráčova protivníka v závěru hry. Aby se kód hry i s nově přidanou hudbou vešel do 32kB RAM, došlo k redukci animačních dat a mapa ostrova je uložena v komprimované podobě. Naopak kvůli rychlosti, se kterou je PMD-85 vůči ZX Spectru na štíru, jsou animační fáze slepců v 1. mezihře a pirátů na ostrově ukládány odděleně pro každou odlišnou barvu. Jejich obarvování za chodu totiž drasticky snižovalo celkovou rychlost hry.

Předchozí verze hry

Původně uvolněná varianta hry obsahovala chybu, v důsledku které se na reálném PMD-85 pohyboval hráč příliš rychle. Na simulátoru RM-Teamu se tato chyba neprojevovala.

POKE

  • >0A60 AF C9   =>   v 1. a 2. mezihře nevadí hráči kontakt s nepřítelem
  • >1306 00 00 00   =>   na ostrově neubývají životy (smrt ovšem může nastat)
  • >116E 00   =>   trvalé vlastnictví meče

Soubory ke stažení

Galerie obrázků (hra v režimu ColorAce)

obrázek během nahrávání

titulní obrazovka hry

1. mezihra

2. mezihra

 

 

 

 

.. a na ostrově

mapa hry

 

10 komentářů u „Treasure Island

  1. Libor L.A.

    Při nostalgickém procházení starých her jsem si ověřil, že u hry Treasure Island je v první části hry chyba. To je to kličkování mezi postavami s holemi. Už dříve se mi několikrát stalo, že při přechodu do druhé části hry (skákání po sudech) se hra restartovala. Nyní se mi to podařilo několikrát vyvolat, ovšem šlo o metodu pokus-omyl. Řízené vyvolání chyby se nedaří. Mám takové tušení, že to souvisí se smrtí hráče v první části hry v okamžiku, kdy jedna z těch nepřátelských postav mění směr. Ale..

    Pokud se někomu podaří určit se stoprocentní jistotou situaci, ve které k tomuto jevu dochází, udělá hodně záslužnou práci pro skupinu sběračů her pro PMD-85. Já bych pak vydal opravenou verzi, ve které bych se zároveň pokusil opravit tu příšernou animaci postavy hráče při vodorovném pohybu.

    1. Libor L.A.

      Asi zastavím bádání nad potenciální chybou ve hře Treasure Island. Ono se mi totiž i u ostatních her začíná nějak rozpadat obraz a objevovat defekty, klasicky známé z verze 1 při přehřátí. Být to na reálném železe, řekl bych, že je to únavou materiálu nebo tím přehřátím. Ale u emulátoru? Musím udělat nějakou rozsáhlejší analýzu, zda to dělá i dvojková verze emulátoru (já už delší dobu vyvíjím na verzi 3.1.5.204).

      1. Libor L.A.

        Tak opět: chyba mezi klávesnicí a židlí. Samozřejmě u mne doma. Kluci z RM-Teamu chybu v emulátoru nemají. Když jsem před dokončením hry slučoval různé procedury, neuvědomil jsem si, že už před první mezihrou musím nastavit začátek buferu, kam se ukládají data o pohybu hráče (aby jej na závěr hry mohl sledovat duch). Ovládání první mezihry totiž volá některé části, používané až vlastní hrou. Ve vlastní hře je bufer korektně inicializován, ovšem v první mezihře ne. Chyba byla opět maskována faktem, že s poctivě vynulovanou RAMkou se neprojevila..

        Takže tato chyba je odstraněna a pokusím se něco udělat i s již zmíněnou animací pohybu hráče do stran. Nová verze bude vydána… brzy.

        1. Libor L.A.

          V hlavním článku je ke stažení testovací verze Treasure Island – 2nd release. Toto druhé vydání má opravenu jednu kritickou chybu a je změněna celá řada věcí. Z těch významnějších:

          – opravena kritická chyba (chybějící inicializace sledovače hráče – program padal)
          – korektní inicializace portů (je možný start z ROM modulu bez inicializace BIOSu)
          – hru je možno ovládat kterýmkoliv joystickem (nebo i žádným – řeší kolizi s PMD32)
          – korektní aktivace ducha na závěr hry
          – některé objekty mírně změnily barvu
          – ČB režim používá i šedou barvu (hra v tomto režimu teď vypadá mnohem lépe)
          – byl zrušen časový limit hry (8253 rozdrtit a vytěžený křemík darovat na výrobu 8080A)

          Naopak se nekoná vícebarevný hráč ani pirát. Oba pokusy vedly k neřešitelným problémům v rámci dostupného množství paměti. Ze stejných důvodů nakonec zůstal i počet animačních fází hráče.

          1. Zdeněk

            … tak na to se budu muset mrknout 😉 jak jsi to teda poladil ✌
            Už dlouho jsem si totiž taky nic nezahrál, natož něco pro PMD …
            ( začínám mít už slušnej absťák )
            Uff

      1. Libor L.A.

        Alespoň ve zkratce: Díky. Teď mám pár dní jiné povinnosti, ale koncem týdne bych se chtěl vrátit k osmibitům.

        1. Zdeněk

          … ve zkatce, není vůbec zač.
          i já mám teď jinné povinnosti ( pro změnu lítám po doktorech, velmi záživná činnost, hlavně to neustálé čekání na cokoliv … )
          Tak snad se tu zase brzy sejdeme ke kontruktivní práci a debatě …
          ZDAR A SÍLU, NAJDEŠ HLAVNĚ V PÍVU :-)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.