Bratrstvo kočičí pracky

Základní informace

  • datum vydání poslední verze na PMD-85: 16. 11. 2023
  • portace stejnojmenné textové hry pro ZX Spectrum od Petra Kaina
  • využití RAM: 0000h ÷ 765Dh, C000h ÷ FFFFh
  • podpora modelů: všechny verze PMD-85 (1/2/2A/3)
  • hudba/zvuky: ne/ne
  • podpora barevných režimů: BW, RGBM, WGRM, ColorAce
  • ovládání: klávesnice

Status

  • hra je uvolněna ke stažení a testování, připravuje se 2. vydání

Popis hry a její vlastnosti

„Rychlé šípy. Pořád jen Rychlé šípy, jako by snad nikdo jiný na Druhé straně nežil. Nemáš je rád. Založíš vlastní klub, který je porazí, zesměšní, zničí! Založíš BRATRSTVO KOČIČÍ PRACKY!“

Tolik citace z webu autora původní verze hry pro ZX Spectrum, Petra Kaina. Jedná se o textovou hru ze světa Rychlých šípů, kde hráč vystupuje v roli Dlouhého Bidla. Řada detailů, situací a okolních postav z příběhů Rychlých šípů je zde věrně zapracována a hra tak působí autenticky. Na rozdíl od původního komiksu je hra laděna ryze humorně a nemoralizuje.

Příkazy jsou zadávány v řádkovém editoru, seznam klíčových slov lze vypsat příkazem SLOVNIK. Některá slova mají zavedena synonyma, například místo slova POMOC lze zadat HELP, apod. Slova lze zkracovat, u víceslovných názvů lze používat intuitivně jejich části. Následující příkazy jsou zcela identické:

  • POUZIJ NUZ NA AUTOMOBIL
  • POUZ NUZ NA NEMECKY AUTO
  • POUZIJ NUZ NEMECKY AUTOMO
  • POUZIJ NUZ AUTOMOBIL
  • POU N A

Zkratky slov jsou dynamicky měněny podle situace, aby mohly být rozlišeny objekty, přítomné v dané lokaci.

Řádkový editor podporuje funkci přepínání kurzoru do režimů INS/OVR. Stejně tak jsou podporovány funkce kláves CLR (výmaz celého řádku), DEL (výmaz znaku), RCL (obnovení posledního odeslaného řádku). Pokud editor vyhodnotí nečitelný vstup jako syntaktickou chybu, vypíše standardní chybovou hlášku, předtiskne poslední zadání znovu do dialogového řádku a umístí kurzor na začátek slova, které nerozpoznal.

Hru lze přepnout do několika barevných režimů, v režimu Colorace je barevné podání hry stejné jako u původní verze pro ZX Spectrum.

Stav hry lze uložit a obnovit z RAM (příkazy RS a RL) nebo z magnetofonové pásky (příkazy SAVE a LOAD).

Soubory ke stažení

Hra BKP2023 – Soubor virtuální MGF pásky pro emulátor PMD-85 od RM-TEAM

Galerie obrázků

Obrázek při nahrávání z MGF – 2. vydání hry

Lokace s funebrákem

14 komentářů u „Bratrstvo kočičí pracky

  1. Libor L.A.

    Když jsem tuto hru uviděl na ZX Spectru, okamžitě jsem věděl, že ji musíme mít i na PMD-85. Autor hry, Petr Kain, byl natolik laskav, že mi nejen poskytl svolení k portaci ale dodal i řadu „interních“ údajů, na kterých je hra postavena. A na Bytefestu 2023 jsem měl tu čest se s Petrem sejít a nejen o portaci této hry si s ním popovídat.

    Na rozdíl od originálu pro ZX Spectrum by se hra nevešla do standardní RAM počítače PMD-85. Proto vznikla verze pro PMD-85 napsaná plně v assembleru i8080, což umožnilo výrazně zredukovat délku programu a dostat se do standardních 32kB RAM, kterými disponují všechny modely PMD-85.

      1. Libor L.A.

        Každá kontrola dobrá. Těsně před zveřejněním jsem zase jednu chybu našel. Hra má však nekonečně mnoho možných postupů a tak se člověku, který to nehraje 100x, možná ani nepodaří některé případné chyby odhalit.

    1. Libor L.A.

      Děkuji, ovšem „uměleckou“ stránku hry dělal KainN, to je jeho dílo. Já jen nádenickou práci s assemblerem…

      Jen se ještě musím dokopat k dalším kontrolám. Nějak se toho nasbíralo. No prostě výmluvy z mé strany jako obvykle.

      1. Wex

        PS: Našel jsem jen dvě lehké nelogičnosti.
        Funebrákovi nejde dát LAHEV, a musí se napsat buď jen LAHE (LAH, LA), nebo FERNET.
        I když jsou RŠ pryč z klubovny, stále je lze odposlouchávat trychtýřem…

  2. Libor L.A.

    Protože mi Roman z RM-TEAMu a předtím už i WEX zaslali podněty a nalezené chyby, pracuji na jejich zakomponování do hry. Na světě je tedy 2. vydání BKP2023, které však zatím není ke stažení. Probíhá další kolo testů, protože těch podmínek, na základě kterých se hra větví, je příliš mnoho. Roman zároveň navrhl zapracovat podporu jejich RUNNERu, aby šlo ukládat stav hry na disketovou jednotku. Tato funkce bude velice pravděpodobně zapracována rovněž.

  3. Libor L.A.

    Stav kontroly 1. vydání a příprava opraveného 2. vydání je momentálně takový, že mám zkontrolováno 32 ze 77 herních objektů včetně všech jejich metod. Pro zajímavost uvádím chyby z 1. vydání:

    – i při odchodu RŠ z klubovny je bylo možno odposlechnout (našel WEX)
    – chyba parseru (viz WEXova připomínka DEJ LAHEV)
    – gramatické chyby (našel Roman)
    – kočka nešla sprovodit ze světa tyčí ale jen nožem (našel Roman)
    – kočku šlo pravděpodobně sprovodit ze světa i bez výstupu na boudu
    – falešné vousy nyní dostanu, i když krabici se známkami nemám u sebe (ale tato musí existovat)
    – při vyhození Bidla z klubovny tam mohl zůstat Štětináč i Bohouš
    – šlo opakovaně vzít míč Tondovi Plíhalovi

    Nejsou to vyloženě kritické chyby, které by znemožnily dohrát hru nebo ji vykolejit. Ale když už se 2. vydání dělá, tak ať tam jsou tyto chyby opraveny. I ty, které teprve najdu.

    1. Libor L.A.

      Kontroly proběhly, žádné další chyby se nenašly. Takže jdu na implementaci podpory modulu RUNNER od RM-TEAMu.

Napsat komentář: Libor L.A. Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.